www.fairconnection.dk © Copyright 2007

 

 


 FairCOnnection - din genvej til et bedre liv

 

Referencer:

                                                    

 


 

 

Mission:

Min mission er at bidrage med min coaching til at åbne folks øjne for en bedre, rigere og mindre stresset hverdag, hvor
der er plads til at lege og leve sine drømme ud.







Vision:

Min vision er at coaching skal bidrage til, at den enkelte tager ansvar for sit eget liv. Et liv, som er præget af optimisme, glæde og balance, som fører til en større fællesånd, hvor alt er muligt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vidste ikke hvad jeg gik ind til, da jeg fik tilbud om coaching, men vidste dog, at jeg var i en vis vildrede vedrørende min karriere indenfor Politiet. Havde tidligere gjort mig mange tanker om at kaste mig over en ny uddannelse. Men uvisheden er en stor blokade, og der er grænser for, hvad man i virkeligheden kan finde ud af, ved at tale med folk og søge på nettet. I virkeligheden skal man nok kigge indad i stedet.

Netop det med at kigge indad blev jeg hjulpet godt på vej med af dig. De forskellige teknikker, du brugte og introducerede mig for, var ganske effektive. I korte perioder var det grænsende til det irriterende, at emnet blev udhulet så meget, som det blev. Men der var en mening med galskaben. Efterhånden som jeg fandt ud af, hvad delmålet var, faldt tingene på plads. Ved at opnå denne følelse, kom der glimtvis afklaring på nogle af de spørgsmål, som egentligt var årsagen til, at jeg opsøgte en coach. Et godt råd til andre der måtte krydse vejen med en coach, er at gøre sig klart, hvilke områder af ens liv, der af en eller anden årsag måtte kræve en omvæltning - stor eller lille. Overvej nøje inden 1. session, hvilke områder, man gerne vil tale om. Så føler man sig mindre presset under selve sessionen. Ellers tilbød du et roligt og afslappet miljø, hvor man hurtigt fandt fortrolighed og tryghed. Derudover blev jeg altid modtaget godt, og der blev lagt vægt på, at det var mig selv, der bestemte tempoet og ikke mindst
emnerne, der skulle frem i lyset.

Det er jo ikke en samtale med en psykolog, men nærmere en samtale med en klog person, der kan en masse tricks!!

 

Uffe, 30 år, politiassistent

År 2000 – forår.

Snakken gik ved bordet i kantinen på jobbet, og den dag faldt snakken på kedelige upersonlige tørre bankfolk. Men en vaks kollega sagde ”NEj så skal I skifte til min bank og min rådgiver, René Ørsted”. Straks lyttede jeg øren, for min mand og jeg var ikke særlig glade for vores daværende bank.

En aftale med René blev sat i stand – og herfra kørte det bare. Vi fik den bedste rådgivning overhovedet. Fik overblik, fik samlet, fik omlagt, fik købt hus m.m. I alle år var René indsigtsfuld, empatisk, behagelig, rolig og nærværende. Sendte man en mail til René, kom der svar prompte. Vi havde altid følelsen af, at han ville hjælpe os som individer på den bedst tænkelige måde. René var med til, at vi selv kom mere på banen og satte os ind i renter, procenter, skat, selvangivelsen, budgetter m.m. Hvis man ikke selv færdes i den finansielle verden, skal ens bankmand ikke tale et ”banksprog” som kun indforståede forstår. Han skal sætte sig ind i sine enkelte kunders viden og forståelse af talsprogets termer. Det mestrer René til fulde, og var der alligevel noget vi ikke helt fangede, blev det forklaret stille og roligt. Vi blev naturligvis rigtig kede af det, da René holdt op i banken. Men vi ønsker alt det bedste for René og beundrer, at han tog springet ud af bankens trygge glasdør i foråret 2007. Vi ved, at alle der søger rådgivning, sparring og coaching hos René vil være i de bedste hænder – og at man som enkeltperson/familie vil føle sig som noget særligt. Så hermed de bedste anbefalinger.

 

Karsten Wiedemann , lagerchef

Helle Wiedemann, sales coordinator

 

Dette er en sand historie.

Vi har boet i Norge i mange år.  I 2003 besluttede vi at flytte til Danmark, fordi Hans Jørn’s arbejde nødvendiggjorde, at han var tættere på hovedkontoret i Hørsholm.

Vi besluttede derfor at købe et hus og flytte.  Efter et par skuffende oplevelser i banker og en realkreditinstitution tænkte vi, at vi måske ville få en bedre behandling hos Handelsbanken, som var vores bank i Norge. Det slog til. Hans Jørn fik på telefonen kontakt til René, som foreslog, at vi mødtes og fandt ud af et eller andet.  Efter et kort møde var vi enige om, at Hans Jørn skulle finde det hus, vi gerne ville bo i, og så ville René se på, hvordan det kunne lade sig gøre økonomisk. 

I løbet af en måned havde vi fundet huset, oprettet lån og fået ordnet alle papirer – og flyttede til Danmark med husgeråd, biler, børn og katte.  Og vi bor her endnu. Haven var ikke noget at skrive hjem om, så Hans Jørn gik på biblioteket for at låne bøger om havens indretning. Det var en anderledes oplevelse. Bøger kan man kun låne, når man har CPR-nummer og sygesikringsbevis.  Og det får man ikke sådan lige.  Der var papirer, som manglede og registreringer, som måtte gøres. Først efter nogle måneder var det på plads. Så i eftertid har vi tænkt meget over, hvordan det gik til at vi kunne låne tre millioner uden besvær, mens det var så vanskeligt at låne tre bøger på biblioteket. Du har altid hjulpet os. Det har været en stor hjælp, at vi kunne ringe eller skrive, uanset om Anne-Grethe havde et problem i Hälsingborg, eller Hans Jørn skulle betale for et hotel i Østrig. Det har givet os en fantastisk start på livet i Danmark at vide, at vi kunne få hjælp i banken.  Og så har du en behagelig og venlig måde at være på, som vi sætter pris på og vil savne, nu hvor du er rejst. Som vores bankrådgiver var du en uundværlig og professionel støtte igennem fire år. Som person er du lyttende og imødekommende. Tak for al venligheden og hjælpsomheden.  Og succes med dit nye arbejde. 

 

Anne-Grethe Gurvin

Hans Jørn Johansen, chefingeniør